Press

Saznajte više
KOLIKO HRVATI ČITAJU KNJIGE?

FUL KULTURNO punkt u organizaciji magazina Brend kultura i Superbrands Hrvatska istražili su koliko se u Hrvatskoj čita, kupuju li se knjige ili posuđuju u knjižnicama te koji su omiljeni čitalački žanrovi. 

Danas su na FUL KULTURNO punktu o čitanosti razgovarali Josip Tvrtković, MSc., CEO VALICON Croatia i Lea Brezar, CEO Superbrands Hrvatska i glavna urednica Brend kulture, organizatorica FUL KULTURNO punkta.


”Rezultati ovog istraživanja itekako su zanimljivi radi činjenice da u Hrvatskoj postoji mišljenje kako Hrvati ne čitaju. Mi bismo naglasili da se svakako čita, što dokazuju brojke koje smo dobili istraživanjem, no da definitivno postoji prostor u koji trebaju ući dodatne aktivnosti poticanja čitanja koje bi Hrvatske čitatelje mogle približiti trendovima čitanja u zapadnim zemljama, a što je oko 70%. FUL kulturno punkt - Brend kultura i Superbrands Hrvatska poticat će događanja vezana za pisanu riječ upravo financijskom potporom koja dolazi pobjedniku natjecanja FUL KULTURNO“, izjavljuje Lea Brezar, CEO Superbrands Hrvatska, glavna urednica Brend kulture i organizatorica FUL KULTURNO punkta.

”Najčešći razlog zašto se ne čita jest taj da ljudi ili nemaju vremena, ili im knjiga kao takva zapravo uopće nije zanimljiva. U ruralnim prostorima postoji ozbiljan problem, što je moguće da je tako jer knjige ondje nisu uvelike dostupne, i prvenstveno mislim na manjak knjižnica. Zato je važno inicirati više događanja promocije knjiga, poput Ful kulturno projekta, i poput samog Interlibera, ali to je i pitanje šireg pristupa poticanju čitanja od strane države, nakladnika, pa i medija. Istraživanja pokazuju da naši sugrađani jako puno čitamo na internetu, ali to su uglavnom kratke informacije, vijesti, dok knjiga zahtijeva kontemplaciju, da joj posvetite svoje vrijeme.”, Josip Tvrtković, MSc., CEO VALICON Croatia.

O istraživanju:
Tip istraživanja i metoda prikupljanja podataka: Kvantitativno istraživanje, CATI metoda (telefonsko anketiranje), 1146 punoljetna građana u Hrvatskoj

Čitanje knjiga je dosta omiljena aktivnost kojom se u slobodno vrijeme u proteklih godinu dana bavila gotovo polovica naši građana – 48 %. Dakako, na to značajno utječe dostupnost određenih aktivnosti, pa je čitanje knjiga sigurno dostupnije od kazališta kojeg pojedine sredine uopće ni nemaju u ponudi.

Od ukupnog broja ispitanih koji su u posljednjih godinu dana čitali knjige, njih 43% čita knjige najmanje jednom mjesečno, dok ih 57% knjige čita rjeđe od jednom mjesečno.  

Najveći broj onih koji su u posljednjih godinu dana čitali knjige, čitali su knjige posuđene iz knjižnica, a zatim slijede oni koji kupuju knjige u postotku od 37%. Zanimljiva je i činjenica da 36% ispitanika navodi da je pročitalo knjigu iz kućne biblioteke za koju možemo podrazumijevati da je kupljena.
 
Tek 9% ispitanika naglašava da je pročitalo knjigu u elektroničkom formatu što govori o velikom prostoru za razvoj elektroničkih knjiga. 

Krimići, trileri i misterije omiljeni su žanr među čitalačkom publikom u Hrvatskoj, za gotovo četvrtinu svih onih koji su čitali knjige u posljednjih godinu dana. Visoko kotiraju i romani, bilo da je riječ o klasičnim ili modernim, a top 3 žanrova zatvaraju ljubavni romani.

Među ispitanima koji su u posljednjih godinu dana čitali knjige prevladavaju osobe ženskog spola, koje su ujedno češće i čitale od muškaraca – njih 47% je čitalo knjige najmanje 1 mjesečno, a kod muškaraca takvih je 39%. Po pitanju žanrovskih preferencija, jedino se ističe to da osobe višeg obrazovnog statusa u manjoj mjeri preferiraju čitati ljubavne romane, ali ih također čitaju.  

Ne samo da među osobama višeg stupnja obrazovanja ima više onih koji su u posljednjih godinu dana uopće čitali knjige, nego su oni ujedno i češće čitali knjige, za razliku od osoba nižeg obrazovnog statusa.