Press

Saznajte više
OSNOVANO UDRUŽENJE SAJAMSKE I EVENT INDUSTRIJE PRI HGK
U Hrvatskoj gospodarskoj komori danas je osnovano Udruženje sajamske i event industrije pri HGK iz kojeg poručuju kako žele osnažiti gospodarski razvoj tog sektora te aktivno sudjelovati u donošenju institucionalnih odluka koje se tiču njihove industrije. Također žele urediti taksonomiju oblika sajmova i terminski uskladiti nacionalni kalendar sajmova kako bi se izbjeglo preklapanje sadržaja.

"Osnivanje ovog Udruženja nastalo je na inicijativu vodećeg domaćeg organizatora sajmova koji su među najpogođenijim subjektima u pandemiji koronavirusa. Povratak na staro normalno zahtijevat će dosta truda i napora unutar struke, a zajedno ćemo to lakše ostvariti", izjavio je potpredsjednik HGK za trgovinu i financijske institucije Josip Zaher.

Za predsjednicu Udruženja jednoglasno je izabrana direktorica Zagrebačkog Velesajma dr.sc. Dina Tomšić, a za njenog zamjenika Milan Šangulin, direktor Biograd Boat Showa.

Tom prilikom dr.sc Dina Tomšić je istaknula: "Sajmovi unatoč trenutno smanjenim marketinškim budžetima tvrtki prilika su za potvrdu statusa na tržištu, ali i za pronalazak novih tržišta na kojem bi mogle plasirati svoj proizvod ili uslugu. Usprkos sveprisutnim internet modelima komuniciranja i prodaje, sajam kao direktni marketing kojeg karakterizira komunikacija licem u lice ostaje i dalje vodeći element koji bitno doprinosi lancu prodaje. Mnoge države su se uključile u sajamsku djelatnost u sustav financijskih potpora tijekom pandemije jer time potiču razvoj cijelog lanca industrija u post-korona razdoblju."

Naime, vrednovanje ukupnog gospodarskog učinka ove djelatnosti na regionalnoj i nacionalnoj razini uključuje i značajne vrijednosti povećanja induciranog prihoda MICE sektora (engl. meetings, incentives, conferences, exhibitions) na koji se naslanjaju prometi, maloprodaja i marketinške aktivnosti niza drugih djelatnosti.

Iz Udruženja ističu kako je umrežavanje suština svake sajamske priče te da je na organizatorima danas puno veća uloga nego prije jer, uz dobru organizaciju i snažnu promociju, moraju organizirati i dodatan sadržaj u vidu B2B razgovora, panela, zabavnih i drugih pratećih sadržaja. Ukratko, tržište traži kompletnu priču, s glavom i repom, uvezanu u jednu harmoničnu cjelinu, a suradnjom u sklopu Udruženja, domaći organizatori sajmova i evenata lakše će pratiti te trendove.