ZAŠTO SU SAJMOVI JOŠ UVIJEK VAŽNI?

Izvor: "Why Trade Shows Are Still Important", Henry de Vries, časopis "Forbes"

Umrežavanje na sajmovima:

Ako vam netko kaže da su sajmovi jučerašnje vijesti, uvelike je pogrešno procijenio. Ne postoje loše marketinške strategije. Svi su jedinstveni i svakom je potreban marketing miks koji radi upravo za njega. "Sve što trebate je internetski marketing" jedna je od tri velike laži na svijetu (ostale dvije su "Ovo vas neće povrijediti toliko koliko mislite" i "Ja sam iz Vlade i tu sam da pomognem.")

U marketingu je cijela čarolija u miksu. Kad sam tijekom desetogodišnje studije procesa privlačenja i pretvaranja stranaca u lead (zainteresiranu osobu) rangirao marketinške taktike, umrežavanje na sajmovima završio je među prvih pet. Najbolje marketinške taktike su obrazovne prirode, a sajam će vas educirati iz perspektive licem u lice ili "oči u oči" (direktnim kontaktom).

Prema statistikama koje je sačinila web stranica spingo.com, cijena sastanka licem u lice s potencijalnim klijentima na sajmu iznosi 142 USD. Cijena sastanka licem u lice u uredu potencijalnog kupca iznosi 259 USD. Izlaganje na sajmu je mnogo isplativiji način razgovora licem u lice s potencijalnim klijentima.
Stručnjakinja za sajmove Alice Heiman, suosnivačica TradeShow Makeover, kao ključ uspjeha na sajmovima navodi jednu riječ, priprema. "Ključ uspjeha bilo kojeg događaja je priprema, a ipak ljudi na nju troše najmanje vremena i truda". Objasnila je da se svi pripremaju. "Misle da su obavili sve potrebne pripreme, međutim većina ih izostavi nekoliko važnih stvari."

Alice Heiman - 6 načina koji dovode do uspjeha na sajmovima:

Evo šest načina za koje Heiman navodi da će dovesti do uspjeha na sajmovima:

  1. Počnite planirati rano. Nakon što je kupljen izložbeni prostor, odredite tko će biti voditelj sajamskog nastupa i napravite hodogram aktivnosti koji navodi što se mora raditi svaki tjedan do sajma.
  2. Istražujte. Saznajte sve o izložbi, govornicima, izlagačima, posjetiteljima i ostalim sudionicima, temama, trendovima i bilo čemu što će vam pomoći da planirate sadržaj poruka e-pošte i razgovora. Odaberite poveznicu koju možete koristiti prije, za vrijeme i nakon sajma, a koja će biti pamtljiva. Najbolje je ako možete pokazati utjecaj povezujući ono što radite s trendom u industriji.
  3. Pripremite sve poruke. Poruke se temelje na informacijama do kojih ste došli kroz istraživanje. Komunikacijska poruka prije sajma trebala bi se stopiti s porukom tijekom sajma, koja bi pak trebala biti sadržana u poruci nakon sajma. Isto je i sa slikama koje idu uz vašu poruku. One bi trebale biti pamtljive i odgovarati vašoj internetskoj prisutnosti. Umjetničko oblikovanje na vašoj e-pošti trebalo bi odgovarati onom na vašem sajamskom izložbenom prostoru te na vašoj internet stranici, kako se ljudi ne bi zbunili.
  4. Zakažite sastanke. Vaš bi se tim trebao obratiti klijentima i potencijalnim kupcima te zakazati sastanke za vrijeme sajma.
  5. Detaljno isplanirajte svaki detalj o tome što će vaše osoblje raditi na sajmu. Što će odjenuti, kakav je raspored, što bi trebali raditi kad nisu na svojem izložbenom prostoru? Koja će pitanja postavljati?
  6. Planirajte daljnje praćenje. Predvidite vrijeme u svom kalendaru za praćenje i planirajte sve unaprijed. Nakon sajma razvrstajte prikupljene kontakte i razdijelite ih. Svaki će tim imati spremno daljnje praćenje.

Koliko god ovo očito izgledalo, Heiman kaže da većina tvrtki ne čini ove osnovne stvari ili "ih ne rade dosljedno i strogo."