Mindfulness je vještina usmjeravanja pažnje na sadašnji trenutak, otvorenog uma i s radoznalošću.
Na žalost, veliku većinu vremena ljudski je um zaokupljen problemima iz prošlosti ili pak brigom što bi se loše moglo dogoditi u budućnosti. Zbog toga ne samo da propuštamo sadašnjost, nego neprestano živimo u stresu.
Upravo su djeca i mladi najviše time pogođeni, a postotak anksioznosti, depresije, poremećaja prehrane i drugih poremećaja u đačkoj populaciji u čitavom svijetu drastično raste. Mindfulness se stoga u svijetu ubrzano uvodi u edukaciju, od vrtićkog uzrasta pa sve do tinejđerske dobi i fakulteta.
Vježbanjem mindfulnessa pozitivno utječemo na sve aspekte života, od emocionalnog razvoja do fizičkog zdravlja i akademskog uspjeha.
Mindfulness je usko povezan s emocionalnom inteligencijom, daje nam alate za smanjenje stresa, povećavanje fokusa, upravljanje negativnim emocijama. K tome, doprinosi razvoju kognitivnih vještina, pozitivno utječe na strukturu našeg mozga, a primjenu nalazi i u sportu. Sastoji se od jednostavnih vježbi usmjeravanja pažnje, vizualizacije i disanja.
Mnoga istraživanja dokazala su da redovita primjena mindfulness tehnika u trajanju već od 5 minuta dnevno daju izuzetne i trajne rezultate.
Današnje predavanje o djeci mindfulnessu održano je s ciljem pokretanja dijaloga o mogućnosti uključivanja mindfulnessa u obrazovanje, te predstavljanje mindfulness programa MindBodyLab, kojeg je na temelju višegodišnjeg istraživanja osmislila dr.sc. Branka Novosel, mindfulness trener po više metoda.