Sajmovi kao održivi turistički proizvodi i brend ambasadori, naziv je treće panel diskusije koja se održala u sklopu Međunarodne konferencije "Sajamska industrija - disruptor or disruptee?
Vodeći ljudi sajmova Split, Viroexpo, Osječkog sajma i Zagrebačkog velesajma raspravljali su o prilikama, izazovima i benefitima sajamske industrije za destinaciju i njezin razvoj u kontekstu brendiranja destinacija, organiziranja specijaliziranih sajmova i posebnih događanja poput sajmova automobilske industrije, nautike, mode i ljepote.
Koliko su sajmovi važni u razvoju turizma, posebice kongresnog turizma, ali i brendiranja destinacija dobar primjer je Zagrebački velesajam. Naime, kako je Zagreb velesajamski grad koji uz sajam veže ime glavnog grada Zagreba, tako je u svijestima ljudi Zagrebački velesajam brend koji je brendirao i pozicionirao grad Zagreb na karti velesajamskih gradova.
Osim toga ako se "zaputimo" u prošlost možemo se podsjetiti kako je Podravka bila jedan od prvih izlagača na Zagrebačkom velesajmu, koja je danas regionalno poznati i priznati brend. Važno je i podsjetiti kako neke manifestacije poput Univerzijade mogu postati dobra platforma za brendiranje i razvoj kongresno-sajamskog turizma, a danas to može biti privremeno predsjedanje Hrvatske Vijeću EU 2020. godine.
No, najvažnije je istaknuti da bez prateće infrastrukture ne može se razviti ni kvalitetna sajamsko-kongresna turistička destinacija. Kvalitetan i dostatan smještaj u hotelima, moderna zračna luka, povezanost lokane destinacije, ali i zabavno kulturno-povijesni sadržaji upotpunjavaju velesajamsku industriju te moraju biti u sinergiji.
Sajamska industrija ima potencijal kao izvozna, investicijska i komunikacijska platforma u realnoj virtualnoj areni, isticanja multiplikatorskih efekata i značaja brendiranja destinacije te podjele novih znanja i uvida o transformaciji industrije u doba digitalizacije.