Press

Saznajte više
PANEL: AGROBIZNIS 21. STOLJEĆA

U sklopu Sajmova hrane i zdravog življenja danas je održan panel pod nazivom "Agrobiznis 21.stoljeća“.

Panelom je moderirao Tino Prosenik iz Grunteka, a sudjelovali su:

  • Goran Vrabec (Volim ljuto),
  • Sergej Lugović (Vesela motika),
  • Ilija Jurić (Tukan Greens),
  • Tvrtko Matijević (BeeVenom), 
  • Nino Vrban (Hektar).

Agrobiznis (agro- + engl. business: poslovanje), zajedništvo opskrbe poljoprivredne proizvodnje sirovinama i materijalima te proizvodnje koja iz toga slijedi, preradbe, prometa i prodaje. Pojam agrobiznis prvi je (1955) uporabio John H. Davis s Harvardskoga sveučilišta.

Svi prisutni bave se na različite načine agrobiznisom, pa su tako neki od njih proizvođači, veletrgovci poljoprivrednih proizvoda vezanih uz hranu. Nakon kraćeg uvoda gdje su se svi predstavili i opisali kakvim se poslovima bave (distribucija organskih, certificiranih domaćih proizvoda proizvodnja pčelinjeg otrova, uzgoj jestivog cvijeća i microgreensa, uzgoj i prerada chili papričica ..) sudionici su prokomentirali svoja iskustva iz poslovanja.

U Hrvatskoj manji OPG-ovi nemaju dostatnu količinu proizvoda uvijek zagarantiranu pa se može dogoditi da jedan mjesec dobijete sve naručeno, a već idući nešto "zašteka“ u isporuci.

Također, tu je i problem rokova isporuke jer s nekim dobavljačima možete računati na dostavu robe, s drugima je to iz različitih razloga teže.

U dogovoru s OPG-ovima čiji se proizvodi distribuiraju u velike trgovačke lance postoje tri dogovora: kvaliteta (vizura proizvoda, svježina), pakiranje (centri određuju veličinu pakiranja) i cijena. Također, svi proizvodi moraju biti pravilno deklarirani odnosno deklaracija moraju biti napisane po točno određenim pravilima.

Poslovanje obavljaju preko vlastitih web shopova i distribucijom preko drugih web shopova i kroz trgovačke lance.