Na ovogodišnjem Interliberu, na galeriji paviljona 5, održana je danas panel rasprava pod nazivom "Kad pisanje i čitanje djeci i mladima nije lako - podrška koja mijenja živote". Panel, u organizaciji Hrvatskog knjižničarskog društva, okupio je stručnjake iz različitih područja s ciljem poticanja boljih međuinstitucionalnih rješenja za učenike s teškoćama u čitanju i pisanju.
Panel je moderirao dr. sc. Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja, poznat po svom empatičnom pristupu obrazovanju.
Rasprava se fokusirala na pitanja koja se tiču funkcionalnog i emocionalnog aspekta čitanja, prepoznavanja teškoća, dostupnosti prilagođenih materijala te podrške roditeljima i učiteljima.
Sudionici panela, predstavnici institucija, ponudili su različite, ali komplementarne perspektive. Marijana Češi iz Agencije za odgoj i obrazovanje naglasila je važnost divnih profesora koji vlastitim primjerom potiču ljubav prema čitanju. Dunja Marija Gabriel (HKD, NSK) istaknula je knjižnice kao nezaobilazne prostore pristupačnosti i inovacije u podršci djeci s teškoćama. Dr. sc. Katarina Pavičić Dokoza, ravnateljica Poliklinike SUVAG, fokusirala se na institucionalnu podršku, naglašavajući kritičnu važnost ranog prepoznavanja i sustavnog praćenja jezično-govorno-komunikacijskog razvoja. Zlatko Stić, ravnatelj Prirodoslovne škole Vladimira Preloga, podijelio je školsku perspektivu, ističući kako škole moraju razvijati kulturu razumijevanja i jednakih mogućnosti. Karolina Zlatar Radiković, ravnateljica Hrvatske knjižnice za slijepe, skrenula je pozornost na izazov dostupnosti knjiga i čitalačkih sadržaja za osobe koje ne mogu čitati standardni tisak te na potrebu za razvojem inkluzivnih formata.
Panel je jasno ukazao na potrebu za boljom međuinstitucionalnom suradnjom. Zaključeno je da obrazovni sustav i društvo u cjelini moraju učiniti značajnije korake prema prepoznavanju teškoća i aktivnom prilagođavanju potrebama učenika. Posebna pozornost mora biti posvećena ulozi knjižnica, škole i stručnih službi u osiguravanju istinski inkluzivnog pristupa znanju i čitanju, ne samo kao obvezi, već kao izvoru užitka i razvoja za sve mlade osobe.