Press

Saznajte više
SVJETSKI DAN SAJMOVA - GLOBAL EXHIBITIONS DAY 2024

Povodom Svjetskog dana sajmova - GLOBAL EXHIBITIONS DAY danas se na Zagrebačkom velesajmu održava Konferencija o sajmovanju u organizaciji časopisa Suvremena trgovina i Zagrebačkog velesajma.

Ovim događajem nastoji se pojačano reafirmirati ideju sajmovanja i ozbiljno izmijenjenu ulogu sajmova u suvremenom gospodarstvu. To se odnosi na potragu za novim tržištima, novim potrošačima, ali i na novi odnos prema izlagačima i posjetiteljima sajmova.

Na samom početku uzvanicima se obratila direktorica Zagrebačkog velesajma Renata Suša: "Već 9. godinu zaredom obilježavamo Svjetski dan sajamske industrije - Global Exhibitions Day, utemeljen od strane UFI-ija 2016. godine. Posebno mi je drago istaknuti da je Zagrebački velesajam jedan od utemeljitelja UFI-ja, globalnog udruženja sajamske industrije još od davne 1925. godine. Ova činjenica svjedoči o našoj dugogodišnjoj posvećenosti, predanosti razvoju i unapređenju sajamske djelatnosti.

Kroz desetljeća, Zagrebački velesajam mijenjao se ali ostao je primjer izvrsnosti i strukturiranosti u organizaciji sajmova, kao što je uvijek bio i ostao prepoznatljiv simbol Grada Zagreba i Hrvatske s međunarodnim djelovanjem.

Neprocjenjiva je vrijednost sajmova kao ključnog pokretača gospodarstva i konkurentnosti. Sajmovi odavno nisu samo mjesta gdje se prezentiraju proizvodi i usluge već su sinonim za business hub i dinamične centre izvrsnosti i konkurentnosti za prijenos znanja, know-how-a, inovacija i najboljih praksi. Uz vodeće profesionalce različitih industrija, stručnjake i dionike, platforma su na kojoj se rađaju partnerstva, vizije pretvaraju u stvarnost i gdje se budućnost kreira kroz zajednički napor."

Srećko Sertić, direktor i glavni urednik Suvremene trgovine istaknuo je: "Uloga sajmova i važnost ponajviše su došli do izražaja u vrijeme kompletnog lockdowna i korona-krize, kad su poslovni susreti na sajmovima i stručnim izložbama bili prekinuti. Bio je to svojevrstan prekid lanca razmjene iskustva, sličan prekidu lanca opskrbe. Jer, koliko god su važne sirovine i oprema, u današnjem svijetu komunikacija još su važnije razmjene ideja, noviteta i traženja novih putova njihove učinkovitosti.

Međunarodni sajmovi ponovo dobivaju na važnosti iz nekoliko ključnih razloga: Globalizacija i međunarodna trgovina, Networking i umrežavanje, Inovacije i tehnološki napredak, Brendiranje i marketing, Trendovi i tržišna istraživanja, B2B i B2C interakcije i Edukacija i trening.

Sve ove prednosti čine međunarodne sajmove ključnim mjestima za poslovanje, inovacije i uspostavljanje mreže kontakata, što doprinosi njihovom ponovnom rastu i važnosti u suvremenom poslovanju. Sajmovi su, kao snažni impulsi tržištu, svojevrsni barometar svih gospodarskih kretanja i trendova. U uvjetima globalizacije imaju u tom pogledu dodatne obveze, odgovornost, ali i svoju novu šansu potvrđivanja kao najvažnijeg medija u poslovnom svijetu."

Pozdravne riječi uputili su i Sanja Želinski Matunec, savjetnica Ureda predsjednika Hrvatske obrtničke komore i Marijana Filipić, direktorica Granskih udruga Hrvatske udruge poslodavaca.

Na Konferenciji se kroz stručna izlaganja i raspravu razmotrilo niz tema koje su značajne za taj gospodarski sektor. Odrađene su sljedeće teme kroz panele: "Kretanja sajamske industrije", "Promocija industrije kroz nastupe na sajmovima" te "Sajmovi - centri poslovne izvrsnosti".

Pomoćnik direktorice Zagrebačkog velesajma Zoran Ušurić održao je izlaganje na temu "Novi smjer Zagrebačkog velesajma".